Peugeot heeft een nieuw maalsysteem ontwikkeld voor zijn zoutmolens. Voortaan kan je dankzij het nieuwe gepatenteerd mechanisme ook nat zout malen.
Met de vorige zoutmolens van Peugeot kon je enkel zout van Peugeot malen. Nat zout, dat is zout dat geen droogproces heeft ondergaan, was onmogelijk aangezien het maalsysteem uit metaal bestaat en er dus een roestgevaar was.
Mallemolen
Nat zout malen is veel moeilijker dan men denkt. Terwijl het zout droogt in je molen, gaat het al snel samenklitten waardoor het bijna onmogelijk is om te malen. Maar Peugeot heeft dé oplossing gevonden om een einde te maken aan dit probleem.
Het R&D team heeft een mechanisme ontwikkeld in ceramisch materiaal waarbij er binnenin een spiraal zit die vermijdt dat het zout samenklit en dus de molen doet verstoppen. De spiraal schuift het zout naar het reservoir.
Onder het mechanisme zijn er drie kleine vleugeltjes die ervoor zorgen dat het zout niet in contact komt met de tanden. Ook al is het zout nog nat, met dit mechanisme wordt het zo makkelijk om het te malen. De molen geraakt niet meer geblokkeerd en het resultaat blijft hetzelfde.
Bovendien zit er geen stukje metaal in, waardoor het risico op roest volledig verdwijnt. Het mechanisme is een uniek en gepatenteerd systeem dat daarenboven een levenslange garantie heeft.
Oléron & Molène blanc
Een van de eerste nieuwe modellen met het nieuwe maalprincipe is de Oléron. De Oléron is vervaardigd uit acryl en hout en heeft twee kleurafwerkingen: naturel en chocolat. Daarnaast is er ook de Molène blanc. Beide modellen zijn zijn vervaardigd uit acryl en dus doorschijnend. Heel leuk als je wat wil spelen met de kleuren van je peper en zout.
Prijzen
Peugeot Oléron naturel & chocolat : 36 euro
Peugeot Molène blanc: 32 euro
[soliloquy id=”7418″]